Календар новин  

Листопад 2018
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
   

Користувач  

   

Українці потребують більше інформації про європейську та євроатлантичну інтеграцію, проте ця інформація має бути простою, зрозумілою та мати прикладний характер. Такі основні висновки  якісного соціологічного дослідження «Поінформованість населення України щодо питань євроінтеграції та НАТО» назвала Віце-прем`єр-міністр з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Іванна Климпуш-Цинцадзе під час презентації.

«Вплив фейків, навіювань радянської та російської  пропаганди сприяє викривленню реальності щодо європейської та євроатлантичної інтеграції в українському інформаційному просторі. Росія та деякі наші внутрішні політики намагаються протидіяти європейській та євроатлантичній інтеграції через маніпуляції та перекручування інформації. Тому зараз надважливим завданням Уряду є донесення правдивої інформації стосовно змін, що відбуваються», - заявила Віце-прем`єр-міністр.

Вона також наголосила, що серед причин досить низької обізнаності українців про зміни, що відбуваються в країні в контексті євроінтеграції -  сприйняття її лише у вузькому, політичному контексті, а також відсутність розуміння зв’язку між евроінтеграційними реформами та змінами на місцях, у повсякденному житті. «Часто євроінтеграційні здобутки, потрапляючи на місцевий ґрунт, проростають як здобутки місцевих посадовців. Часто мери міст чи місцеві депутати закупівлю техніки, транспорту чи інфраструктурні проекти позиціонують як власні досягнення, забувши розказати, що це придбано за кошти або за допомоги ЄС, або що ці досягнення стали можливими саме завдяки євроінтеграційним процесам», – сказала Віце-прем`єр-міністр.

За словами Іванни Климпуш-Цинцадзе, нині критично важливо вивести інтеграцію з ЄС та НАТО за дужки політичних протистоянь: «Зробити її такою, що не підлягає сумніву чи перегляду. Саме для цього  нині вносяться зміни до Конституції».

Говорячи про комунікацію європейської та євроатлантичної інтеграції держави, Віце-прем`єр-міністр нагадала, що у жовтні минулого року Уряд ухвалив Стратегію комунікації у сфері євроінтеграції, а у квітні цього року – детальний план заходів з її реалізації. Аналогічні документи були ухвалені минулого року стосовно комунікації євроатлантичної інтеграції.  Плани включають проведення інформаційних кампаній, освітніх заходів та багато іншого. «Уряд вперше цього року виділив кошти на виконання цих завдань, розуміючи їхню важливість. Однак перед тим, як здійснювати ці заходи, важливо отримати чітке розуміння того, що саме люди вже зараз знають і думають про інтеграцію з ЄС і НАТО», – зазначила Іванна Климпуш-Цинцадзе.

Дослідження, яке проводилося в 5 регіонах України та в 24 цільових групах,  показало, що українці досить добре розуміють, що таке ЄС  та що отримає Україна після вступу. Обізнаність щодо ЄС є вищою, ніж щодо НАТО. Більшість респондентів плутають європейську та євроатлантичну інтеграцію та вважають євроінтеграційними всі реформи, що відбуваються в країні, не розрізняючи, що саме робиться на виконання Угоди про асоціацію з ЄС, що – на вимогу МВФ, а що є внутрішніми реформами, ініційованими державою (як освітня чи медична). 

Ситуація щодо поінформованості про НАТО гірша. Абсолютна більшість учасників дослідження підтримують скасування позаблокового статусу України та позитивно відгукуються про НАТО, але не знають, що Альянс – це не лише військовий союз, а його функції та задачі значно ширші.

«Це якісне дослідження, в якому немає цифр. Ми не оприлюднюємо всіх результатів. Проте воно в повному обсязі стане підґрунтям для побудови комунікаційних кампаній, які почнуться вже цієї осені. Ми маємо всі дані стосовно  найпоширеніших міфів та фейків, аргументів противників та прихильників курсу на ЄС та НАТО, бажаних каналів та видів комунікації.  Завдяки цьому масиву даних організації, які виграють право проводити комунікаційні кампанії, краще та швидше зрозуміють, як достукатися до різних груп українців», – сказала Віце-прем`єр-міністр.

В презентації взяли участь Голова Держкомтелерадіо Олег Наливайко, який наголосив на тому, що інформаційні кампанії заплановано на жовтень-грудень в рамках виконання Планів заходів по ЄС та НАТО на 2018 рік, а тендер на участь в них триває до 18 вересня. «Ми дуже хочемо, щоб до участі у тендері долучилося якомога більше компаній і організацій», - зазначив  Голова Держкомтелерадіо.

Довідково

Соціологічні дослідження у липні-серпні 2018 року провела ГО «Центр «Соціальні індикатори» на замовлення Держкомтелерадіо. Їхньою метою було визначити рівень обізнаності населення щодо процесів євроатлантичної та європейської інтеграції та пов’язаних з ними сподівань та пересторог. Дослідження охопило п’ять регіонів України: центральний, північний, південний, західний та східний. Окремо було проведено вивчення громадської думки в Донецькій і Луганській областях. Фокус-групи були проведені у Львові, Ужгороді, Києві, Вінниці, Сумах, Харкові, Сєвєродонецьку, Маріуполі, Одесі. До цільових груп входили військовослужбовці, журналісти, держслужбовці, представники освіти та культури, малого і середнього бізнесу, а також представники національних меншин.

   
© Ставищенська РДА

versiya dlya slabovidyashchikh