Календар новин  

Жовтень 2017
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
   

Рекомендуємо  

   

Користувач  

   

5 січня 2017 року набрали чинності норми Закону "Про виконавче провадження", що стосуються діяльності приватних виконавців.

Зокрема, запроваджено інститут приватних виконавців, визначено їх правовий статус, врегульовано процедуру набуття та зупинення права на здійснення відповідної діяльності, визначено особливості їх фінансового забезпечення тощо.

Що робитимуть приватні виконавці

Приватні виконавці здійснюватимуть примусове виконання:

- виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень, рішень третейського суду, рішень міжнародного комерційного арбітражу, рішень іноземних судів та на інших підставах, визначених законом або міжнародним договором України;

- ухвал, постанов судів у цивільних, господарських, адміністративних справах, справах про адміністративні правопорушення, кримінальних провадженнях у випадках, передбачених законом;

- виконавчих написів нотаріусів;

- посвідчень комісій по трудових спорах, що видаються на підставі відповідних рішень таких комісій;

- постанов державних виконавців про стягнення виконавчого збору, постанов державних виконавців чи приватних виконавців про стягнення витрат виконавчого провадження, про накладення штрафу, постанов приватних виконавців про стягнення основної винагороди;

- постанов органів (посадових осіб), уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом;

- рішень інших державних органів та рішень Національного банку України, які законом визнані виконавчими документами;

- рішень Європейського суду з прав людини з урахуванням особливостей, передбачених Законом України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини", а також рішень інших міжнародних юрисдикційних органів у випадках, передбачених міжнародним договором України;

- рішень (постанов) суб’єктів державного фінансового моніторингу (їх уповноважених посадових осіб), якщо їх виконання за законом покладено на органи та осіб, які здійснюють примусове виконання рішень.

Однак їхня юрисдикція буде обмеженою. Зокрема, приватні виконавці не займатимуться виконанням рішень, за якими боржником є держава і державні органи, за якими стягувачами є держава, державні органи; рішень адміністративних судів та рішень Європейського суду з прав людини; про відібрання-передання дитини, про виселення та вселення фізичних осіб; про конфіскацію майна тощо.

Скільки коштують послуги приватних виконавців

Розмір основної винагороди приватного виконавця встановлюється Кабінетом Міністрів України. Основна винагорода приватного виконавця може бути у вигляді фіксованої суми – у разі виконання рішення немайнового характеру; відсотка суми, що підлягає стягненню, або вартості майна, що підлягає передачі за виконавчим документом.

Основна винагорода у вигляді фіксованої суми стягується після повного виконання рішення. Закон забороняє стягнення з боржника додаткової винагороди приватному виконавцю, а також додаткових витрат, крім визначених Міністерством юстиції України.

Так, за повне або часткове виконання виконавчого документа майнового характеру вони одержуватимуть основну винагороду у розмірі 10% стягнутої ним суми або вартості майна, що підлягає передачі за виконавчим документом, а за фактичне виконання в повному обсязі виконавчого документа немайнового характеру, за яким боржником є фізична особа, винагорода становитиме дві мінімальні заробітні плати, якщо ж боржником є юридична особа - чотири мінімальні заробітні плати.

Хто контролює приватних виконавців

Контроль за діяльністю приватного виконавця здійснюється Міністерством юстиції України шляхом проведення планових і позапланових перевірок.

Планові перевірки проводяться не частіше одного разу на два роки з обов’язковим повідомленням приватного виконавця про час і місце проведення перевірки не пізніш як за 10 днів до її початку.

Позапланові перевірки проводяться на підставі заяви приватного виконавця про проведення перевірки; письмових звернень учасників виконавчого провадження щодо рішень, дій або бездіяльності приватного виконавця; неподання приватним виконавцем у встановлені строки звітності чи іншої інформації та/або подання недостовірної інформації.

У разі виявлення під час здійснення перевірок ознак дисциплінарного проступку приватного виконавця Міністерство юстиції України вносить вмотивоване подання до Дисциплінарної комісії про притягнення приватного виконавця до дисциплінарної відповідальності.

Також діяльність приватних виконавців контролюватиме Рада приватних виконавців України за діяльністю Зокрема, Рада приватних виконавців України за зверненням учасника виконавчого провадження або за власною ініціативою може здійснити перевірку діяльності приватного виконавця на предмет дотримання ним статуту Асоціації приватних виконавців України. Кодексу професійної етики приватного виконавця та рішень Ради приватних виконавців України та з’їзду приватних виконавців України, пов’язаних із діяльністю приватних виконавців.

Яку відповідальність несуть приватні виконавці

Приватний виконавець несе за свої рішення, дії чи бездіяльність та завдану третім особам шкоду цивільно-правову, адміністративну чи кримінальну відповідальність у порядку та обсягах, установлених законом, а також дисциплінарну відповідальність у порядку, встановленому цим Законом.

Приватного виконавця може бути притягнено до дисциплінарної відповідальності за вчинення ним дисциплінарного проступку, а саме: зайняття діяльністю, несумісною з діяльністю приватного виконавця; порушення правил професійної етики приватного виконавця; розголошення професійної таємниці або вчинення дій, що призвели до її розголошення;  невиконання або неналежне виконання своїх обов’язків; невиконання статуту Асоціації приватних виконавців України, рішень Ради приватних виконавців України та з’їзду приватних виконавців України.

   
© Ставищенська РДА

versiya dlya slabovidyashchikh