Календар новин  

Лютий 2019
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 1 2 3
   

Рекомендуємо  

Офіційне інтернет-представництво
Верховна Рада України
Урядовий портал
Київська обласна державна адміністрація
Українське національне інформаційне агенство
ДПА в Київській області
Державний реєстр виборців
   

Користувач  

   

Витяг із Закону України про звернення громадян

ВИТЯГ ІЗ ЗАКОНУ УКРАЇНИ

Про звернення громадян

{Вводиться в дію Постановою ВР № 394/96-ВР від 02.10.96, ВВР, 1996, № 47, ст.257}

{Із змінами, внесеними згідно із Законами 
№ 653-XIV від 13.05.99, ВВР, 1999, № 26, ст.219 
№ 1294-IV від 20.11.2003, ВВР, 2004, № 13, ст.181 
№ 2384-IV від 20.01.2005, ВВР, 2005, № 11, ст.200 
№ 1254-VI від 14.04.2009, ВВР, 2009, № 36-37, ст.511 
№ 4054-VI від 17.11.2011, ВВР, 2012, № 27, ст.276 
№ 4452-VI від 23.02.2012, ВВР, 2012, № 50, ст.564 
№ 5477-VI від 06.11.2012, ВВР, 2013, № 50, ст.693 
№  245-VII від 16.05.2013, ВВР, 2014, № 12, ст.178 
№ 1261-VII від 13.05.2014, ВВР, 2014, № 28, ст.937 
№ 1697-VII від 14.10.2014, ВВР, 2015, № 2-3, ст.12 
№ 577-VIII від 02.07.2015, ВВР, 2015, № 35, ст.341 
№ 834-VIII від 26.11.2015, ВВР, 2016, № 1, ст.9 
№ 835-VIII від 26.11.2015, ВВР, 2016, № 2, ст.17 
№ 1404-VIII від 02.06.2016, ВВР, 2016, № 30, ст.542 
№ 2443-VIII від 22.05.2018, ВВР, 2018, № 33, ст.250}

{Щодо визнання неконституційними окремих положень див. Рішення Конституційного Суду 
№ 8-р/2018 від 11.10.2018}

Цей Закон регулює питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України права вносити в органи державної влади, об'єднання громадян відповідно до їх статуту пропозиції про поліпшення їх діяльності, викривати недоліки в роботі, оскаржувати дії посадових осіб, державних і громадських органів. Закон забезпечує громадянам України можливості для участі в управлінні державними і громадськими справами, для впливу на поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, для відстоювання своїх прав і законних інтересів та відновлення їх у разі порушення.

Стаття 5. Вимоги до звернення

Звернення адресуються органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об’єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.

Звернення може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне).

Особливою формою колективного звернення громадян до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, органу місцевого самоврядування є електронна петиція, яка подається та розглядається в порядку, передбаченому статтею 23-1 цього Закону.

Звернення може бути усним чи письмовим.

Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні "гарячі лінії" та записується (реєструється) посадовою особою.

Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 цього Закону.

Звернення про надання безоплатної правової допомоги розглядаються в порядку, встановленому законом, що регулює надання безоплатної правової допомоги.

Стаття 7. Заборона відмови в прийнятті та розгляді звернення

Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду.

Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення.

Якщо питання, порушені в одержаному органом державної влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, об'єднаннями громадян або посадовими особами зверненні, не входять до їх повноважень, воно в термін не більше п'яти днів пересилається ними за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянину, який подав звернення. У разі якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обгрунтованого рішення органом чи посадовою особою, воно в той же термін повертається громадянину з відповідними роз'ясненнями.

Забороняється направляти скарги громадян для розгляду тим органам або посадовим особам, дії чи рішення яких оскаржуються.

Стаття 8. Звернення, які не підлягають розгляду та вирішенню

Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 цього Закону, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними.

Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу, про що повідомляється особі, яка подала звернення.

Стаття 17. Термін подання скарги

Скарга на рішення, що оскаржувалось, може бути подана до органу або посадовій особі вищого рівня протягом одного року з моменту його прийняття, але не пізніше одного місяця з часу ознайомлення громадянина з прийнятим рішенням. Скарги, подані з порушенням зазначеного терміну, не розглядаються.

Пропущений з поважної причини термін може бути поновлений органом чи посадовою особою, що розглядає скаргу.

Рішення вищого державного органу, який розглядав скаргу, в разі незгоди з ним громадянина може бути оскаржено до суду в термін, передбачений законодавством України.

Стаття 21. Безоплатність розгляду звернення

Органи державної влади, місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об'єднання громадян, посадові особи розглядають звернення громадян, не стягуючи плати.

Стаття 23-1. Електронна петиція, порядок її подання та розгляду

Громадяни можуть звернутися до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, органу місцевого самоврядування з електронними петиціями через офіційний веб-сайт органу, якому вона адресована, або веб-сайт громадського об’єднання, яке здійснює збір підписів на підтримку електронної петиції.

В електронній петиції має бути викладено суть звернення, зазначено прізвище, ім’я, по батькові автора (ініціатора) електронної петиції, адресу електронної пошти. На веб-сайті відповідного органу або громадського об’єднання, що здійснює збір підписів, обов’язково зазначаються дата початку збору підписів та інформація щодо загальної кількості та переліку осіб, які підписали електронну петицію.

Електронна петиція не може містити заклики до повалення конституційного ладу, порушення територіальної цілісності України, пропаганду війни, насильства, жорстокості, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, заклики до вчинення терористичних актів, посягання на права і свободи людини.

Відповідальність за зміст електронної петиції несе автор (ініціатор) електронної петиції.

Для створення електронної петиції до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, органу місцевого самоврядування її автор (ініціатор) заповнює спеціальну форму на офіційному веб-сайті органу, якому вона адресована, або веб-сайті громадського об’єднання, яке здійснює збір підписів на підтримку електронних петицій, та розміщує текст електронної петиції.

Електронна петиція оприлюднюється на офіційному веб-сайті відповідно Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, органу місцевого самоврядування або на веб-сайті громадського об’єднання, яке здійснює збір підписів на підтримку електронних петицій, протягом двох робочих днів з дня надсилання її автором (ініціатором).

У разі невідповідності електронної петиції встановленим вимогам оприлюднення такої петиції не здійснюється, про що повідомляється автору (ініціатору) не пізніше строку, встановленого для оприлюднення.

Дата оприлюднення електронної петиції на офіційному веб-сайті відповідно Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, відповідного органу місцевого самоврядування або на веб-сайті громадського об’єднання є датою початку збору підписів на її підтримку.

Відповідні органи державної влади, органи місцевого самоврядування та громадські об’єднання під час збору підписів на підтримку електронної петиції зобов’язані забезпечити:

безоплатність доступу та користування інформаційно-телекомунікаційною системою, за допомогою якої здійснюється збір підписів;

електронну реєстрацію громадян для підписання петиції;

недопущення автоматичного введення інформації, у тому числі підписання електронної петиції, без участі громадянина;

фіксацію дати і часу оприлюднення електронної петиції та підписання її громадянином.

Електронна петиція, яка в установлений строк не набрала необхідної кількості голосів на її підтримку, після завершення строку збору підписів на її підтримку розглядається як звернення громадян відповідно до цього Закону.

Електронна петиція, адресована відповідно Президенту України, Верховній Раді України, Кабінету Міністрів України, розглядається у порядку, встановленому цією статтею, за умови збору на її підтримку не менш як 25000 підписів громадян протягом не більше трьох місяців з дня оприлюднення петиції.

Вимоги до кількості підписів громадян на підтримку електронної петиції до органу місцевого самоврядування та строку збору підписів визначаються статутом територіальної громади.

Електронна петиція, збір підписів на підтримку якої здійснювався через веб-сайт громадського об’єднання і яка протягом установленого строку набрала необхідну кількість підписів на її підтримку, не пізніше наступного дня після набрання необхідної кількості підписів надсилається громадським об’єднанням органу, якому адресована петиція, із зазначенням інформації про дату початку збору підписів, дату направлення електронної петиції, загальну кількість та перелік осіб, які підписали електронну петицію (чи посилання на джерело такої інформації в мережі Інтернет), строк збору підписів, назву та адресу електронної пошти громадського об’єднання.

Інформація про початок розгляду електронної петиції, яка в установлений строк набрала необхідну кількість голосів на її підтримку, оприлюднюється на офіційному веб-сайті відповідно Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, відповідного органу місцевого самоврядування не пізніш як через три робочі дні після набрання необхідної кількості підписів на підтримку петиції, а в разі отримання електронної петиції від громадського об’єднання - не пізніш як через два робочі дні після отримання такої петиції.

Розгляд електронної петиції здійснюється невідкладно, але не пізніше десяти робочих днів з дня оприлюднення інформації про початок її розгляду.

Якщо електронна петиція містить клопотання про її розгляд на парламентських слуханнях у Верховній Раді України або громадських слуханнях відповідної територіальної громади, автор (ініціатор) петиції має право представити електронну петицію на таких слуханнях. У такому разі строк розгляду електронної петиції продовжується на строк, необхідний для проведення відповідних слухань.

Порядок розгляду електронної петиції, адресованої Президенту України, Верховній Раді України, Кабінету Міністрів України, органу місцевого самоврядування, визначається відповідно Президентом України, Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, місцевою радою.

Про підтримку або непідтримку електронної петиції публічно оголошується на офіційному веб-сайті Президентом України - щодо електронної петиції, адресованої Президенту України, Головою Верховної Ради України - щодо електронної петиції, адресованої Верховній Раді України, Прем’єр-міністром України - щодо електронної петиції, адресованої Кабінету Міністрів України, головою відповідної місцевої ради - щодо електронної петиції, адресованої органу місцевого самоврядування.

У відповіді на електронну петицію повідомляється про результати розгляду порушених у ній питань із відповідним обґрунтуванням.

Відповідь на електронну петицію не пізніше наступного робочого дня після закінчення її розгляду оприлюднюється на офіційному веб-сайті органу, якому вона була адресована, а також надсилається у письмовому вигляді автору (ініціатору) електронної петиції та відповідному громадському об’єднанню, яке здійснювало збір підписів на підтримку відповідної електронної петиції.

У разі визнання за доцільне викладені в електронній петиції пропозиції можуть реалізовуватися органом, якому вона адресована, шляхом прийняття з питань, віднесених до його компетенції, відповідного рішення. Президентом України, Кабінетом Міністрів України, народними депутатами України за результатами розгляду електронної петиції можуть розроблятися та вноситися в установленому порядку на розгляд Верховної Ради України законопроекти, спрямовані на вирішення порушених у петиції питань.

Інформація про кількість підписів, одержаних на підтримку електронної петиції, та строки їх збору зберігається не менше трьох років з дня оприлюднення петиції.

   

 

 

 

   

ПОВІДОМЛЕННЯ ініціативної групи з підготовки установчих збор...

18 лютого 2019

ПОВІДОМЛЕННЯ ініціативної групи з підготовки установчих зборів громадської ради при районній державній адміністрації

Павло Козирєв:Рішення про розмір місцевих податків приймають...

18 лютого 2019

Рішення про розмір місцевих податків, зокрема земельного податку, приймаються виключно міськими, сільськими, селищними радами або радами ОТГ до 1 липн...

Павло Козирєв: Мета реформи ДФС – надати людині повний компл...

18 лютого 2019
Павло Козирєв: Мета реформи ДФС – надати людині повний комплекс якісних послуг саме там, де вона живе

  Реформа ДФС націлена на те, щоб людина мала можливість отримувати повний комплекс якісних послуг саме там, де вона живе. На цьому наголосив нач...

Павло Козирєв: У 2018 році розширено коло платників, які зоб...

18 лютого 2019
Павло Козирєв: У 2018 році розширено коло платників, які зобов’язані подати декларацію

У 2018 році розширено коло платників, які зобов’язані подати декларацію. На цьому наголосив начальник Білоцерківського управління ГУ ДФС у Київській о...

«Сонячний бум» в Україні: сотні родин щороку переходять на «...

18 лютого 2019
«Сонячний бум» в Україні: сотні родин щороку переходять на «чисту» електроенергію, а бізнес запускає виробництво сонячних панелей

Під час інтерв’ю «Громадському телебаченню» Голова Держенергоефективності Сергій Савчук пояснив, наскільки вигідно встановлювати сонячні панелі та як...

МОЗ: Вакцини та життєво важливі ліки відправлено в регіони

18 лютого 2019
МОЗ: Вакцини та життєво важливі ліки відправлено в регіони

Завдяки розблокуванню роботи Міністерства охорони здоров'я України вже підписано накази щодо розподілу вакцин проти поліомієліту, кору, паротиту і кр...

Паспорт бюджетної програми 0611020 на 2019 рік відділу освіт...

18 лютого 2019

Паспорт бюджетної програми 0611020 на 2019 рік відділу освіти Ставищенської РДА ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Міністерства фінансів України 26 серпня 2014 року №&...

На апаратній нараді у голови РДА

18 лютого 2019
На апаратній нараді у голови РДА

Сьогодні в адмінбудинку відбулася оперативна нарада з керівниками структурних  підрозділів та управлінь РДА. Провів нараду голова Ставищенської р...

Підписано хартію щодо захисту прав дитини і подальшого розви...

18 лютого 2019
Підписано хартію щодо захисту прав дитини і подальшого розвитку системи освіти Київщини

В Конференц-холі «Ірпінь» відбулось засідання міжнародного саміту «Стратегічне партнерство: ОСВІТА#НАУКА#ВЛАДА». Захід проводився з ініціативи Київськ...

Вітання для колективу ТОВ"ТРК"Грант" від голо...

16 лютого 2019
Вітання для колективу ТОВ"ТРК"Грант" від голови РДА

16 лютого 2002 року теренах Ставищенського району розпочало свою діяльність місцеве телебачення. Вийшов в ефір перший випуск інформаційного вісника ТР...

Ставищенщина вшанувала учасників бойових дій на території ін...

15 лютого 2019
Ставищенщина вшанувала учасників бойових дій на території інших держав

15 лютого 1989 року, із завершенням виводу обмеженого контингенту радянських військ з республіки Афганістан, закінчилася страшна за своїми втратами та...

Інформує управління соціального захисту населення

15 лютого 2019

З 1 січня 2019 року вступив в силу Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо посилення соціального захисту осіб,...

15 лютого- день вшанування учасників бойових дій на територі...

14 лютого 2019
15 лютого- день вшанування учасників бойових дій на території інших держав

Шановні ветерани війни в Афганістані, члени сімей воїнів-афганців! Шановні учасники бойових дій на території інших держав!   15 лютого в Україні...

Розпорядження голови РДА від 08.02.2019 р № 30

14 лютого 2019

Розпорядження голови РДА від 08.02.2019 р № 30 Про затвердження паспорта та внесення змін до паспортів бюджетних програм на 2019 рік .Перейти за посил...

Паспорт бюджетної програми місцевого бюджету на 2019 рік

14 лютого 2019

ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Міністерства фінансів України 26 серпня 2014 року № 836 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 15 листопада 2018...

   
© Ставищенська РДА

versiya dlya slabovidyashchikh